سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های جذب مشتری در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام مشتری ها را جذب کنیم؟

اینستاگرام با 800 میلیون کاربر ماهانه فعال، فراتر از روندهای  فراموش نشدنی رفته است؛  در نظرسنجی اخیر در 2500+ در مورد نفوذ کننده های کوچک، 60 درصد معتقد بودند که Instagram بهترین پلت فرم برای تعامل است.با وجود 800میلیون نفر در اینستاگرام،بهترین مکان برای تبلیغ کسب و کار شما می تواند باشد تا از این طریق باعث بهبود کسب و کار خود شوید.قبل از اینکه شروع به کسب درآمد از اینستاگرام کنید، باید مکالمه و ارتباط با کاربران برقرار کنید. تکنیک ها و رفتارهای اثبات شده ای وجود دارد که جزء راه های جذب مشتری در اینستاگرام به حساب می آیند که در میان مارک های تجاری که در Instagram کسب و کارشان رشد می کند، مشترک است.

در اینجا به چند روش و تکنیک که برای  بهبود جذب مشتری در اینستاگرام است،می پردازیم:

1.از ابتدا یک استراتژی خاص برای محتواهایتان در اینستاگرام مشخص کنید.

یک نقشه راه برای مطالب و پست هایی که قرار است در آینده در اینستاگرام انتشار دهید،تعیین کنید،اینکه پست ها و مطالب شما کاربر را به چه سمت و سویی می کشد بر اساس انتخاب استراتژی شما تعیین می شود.

برای این کار چند استراتژی وجود دارد از جمله اینکه  فقط محصولات خود را در آن معرفی کنید،برای کسب و کارهایی که تنوع محصولشان زیاد است،استراتژی مناسبی به نظر می رسد.استراتژی بعدی برای شرکت هایی بیشتر مناسب است که تنوع محصولشان زیاد نیست،می توانند پست هایی حاوی مطالب فرهنگی را انتشار دهند و فرهنگ استفاده از آن وسایل را ترویج دهند.استراتژی دیگری هم هست که ترکیبی از این دو استراتژی  است.

استراتژی اینستاگرام

2.اطلاعات خود را ارزش گذاری کنید.

این به اندازه کافی خوب نیست که به مردم درباره محصولات یا خدمات خود بگوید چون واقعا اهمیتی نمی دهند مگر آنکه به طور خاص برای شما جستجو کرده باشند. مطالب شما باید آموزشی، سرگرم کننده، الهام بخش، اطلاعاتی، انگیزشی، و یا خنده دار باشد. نوعی از ارزش گذاری که شما ارائه می دهید بر اساس صنعت شماست و شما در تلاش برای جذب آن هستید. با این روش نه تنها دنبال کننده های ایده آل خود را جذب خواهید کرد، بلکه آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر به حساب خود باز می گردانید.

به صورت مخصوص از مطالب آموزشی نباید غافل شوید.چون بر اساس آمارهای منتشر شده ،کاربران در اینستاگرام بیشتر به دنبال مطالبی هستند که از آن چیزی یاد بگیرند.مطالب آموزشی مانند تهیه فیلم آموزشیِ استفاده از محصول ها می توانند باشد و هر آموزشی که در حیطه کسب و کار شما قرار دارد.

محتوا در کنار عکس

اگر کسی بخواهد عکس زیبای شما را به نمایش بگذارد، اما شما یک آگهی بزرگ یا تبلیغی را روی آن قرار داده باشید، هیچ کس نمی خواهد آن را انتشار دهد. وقتی مردم پست های شما را منتشر می کنند و به اعتبار بخشیدن به حساب شما می پردازند، آنها در واقع حساب شما را رشد می دهند.

3.پیدا کردن مخاطب هدفمند

باید کاربرانی را پیدا کنید که به کسب و کار شما علاقه مند باشند و بخواهند که شما را دنبال کنند.با قرار دادن پست و مطالب مناسب می توانید کاربرانی که می توانند مشتری شما شوند و محصول شما را خریداری کنند را پیدا کنید.شما باید کاربران فعالِ واقعی را پیدا کنید تا بتوانند کسب و کار شما را بهبود ببخشند.

مخاطب هدفمند

4.زمان مناسب برای انتشار

باید زمانی که کاربران هدف شما بیشتر فعال هستند را بدست آورید تا پست هایتان را در آن زمان انتشار دهید.چون زمانی که فعال هستند احتمال بیشتری برای دیدن پست شما وجود دارد تا زمانی که آن ها فعال نیستند.برای بدست آوردن این زمان ،اینستاگرام خود ابزاری به نام instagra Insight را ارائه کرده است.با این ابزار می توانید زمانی که کاربران بیشتر فعال هستند را ببینید.اما باید توجه به این مسئله کرد که برای استفاده از این ابزار حساب کاربری خود را باید به حساب تجاری تغییر دهید.

یک نکته دیگری نیز برای انتشار دادن پست ها وجود دارد،انتشار دادن مرتب پست ها،یعنی پست ها را در بازه زمانی مشخص ارائه دهید،به طور مثال اگر هرروز ساعت 5 پست را انتشار می دهید،این کار را به طور مرتب انجام دهید و وقفه ای برای آن نندازید تا کاربر به اینکه هرروز ساعت 5 پست شمارا ببیند،عادت کند.

ابزار هایی برای اینکه این کار به طور مرتب انجام بشود وجود دارد،از جمله:buffer,Later

با استفاده از تنظیماتی که در این ابزار وجود دارد شما می توانید هر روز ساعت 5 پست خود را انتشار دهید به گونه ای که حتی خودتان در آن زمان مشغول کار دیگری باشید.بدین صورت که شما پست مدِنظر خود را به این ابزار می دهید و تنظیمات را بر روی ساعت 5 قرار می دهید.

5.افزایش تعامل و مشارکت با کاربران

تعامل با کاربران شامل 4 بخش  اساسی است:1.لایک کردن  2.کامنت گذاشتن برای پست شما  3.ذخیره کردن پست شما  4.منتشر کردن پست شما.

هرچقدر که این تعاملات با کاربر افزایش پیدا کند باعث ایجاد حس اطمینان برای کاربر می شود و با خیال راحت می تواند به شما اعتماد کند.

راه های دیگری نیز برای ایجاد این حس اطمینان در اینستاگرام وجود دارد.استفاده از قسمت استوری و لایوِ اینستاگرام است.اما باید بدانید که از این قسمت ها به چه نحوی استفاده کنید تا باعث افزایش دنبال کننده های شما و درنتیجه باعث رونق کسب و کار شما شود.باید سوال ها و ابهاماتی که کاربران نسبت به مطالب و محصولات شما دارند را پیدا کنید و از طریق این قسمت ها و یا حتی از طریق ویدیو در پست به آن ها پاسخ دهید.

6.مسابقات و تخفیفات

مسابقه در اینستاگرام می تواند از راه های مختلفی انجام شود،مثلا می توانید در پستی از کاربران خود بخواهید که پنج نفر را در قسمت کامنت ها،تگ کنند،و آن پنج نفر باید حساب شما را follow کنند.و یا اینکه با یک هشتگ خاص که اعلام می کنید.باید عکس مربوط به آن هشتگ را همراه با آن هشتگ در حساب کاربریشان پست یا استوری کنند.این کار باعث تبلیغ حساب کاربری شما شده و هرکسی که علاقه مند به کسب و کار شما باشد را از این طریق پیدا می کنید.

مسابقات اینستاگرام

تخفیفات هم می تواندبه صورتی باشد که فقط در حسابِ اینستاگرامتان اعلام شود تا از این طریق کاربران را وادار کنید که حتما اینستاگرام شما را دنبال کنند.

7. از ویژگی Geotag Instagram استفاده کنید.

عکس های خود را به مکان های جغرافیایی منتسب کنید – مکان هایی که در آن هستید یا مکان هایی که مخاطبان مورد نظر شما باشند. به عنوان مثال، زمانی که یک پست در مورد قهوه ارسال می کنید، آدرس آن جا را برچسب کنید. به این ترتیب افرادی که در آن مکان قرار دارند و  برچسب جغرافیایی شما را در مورد قهوه ببینند و شاید بخندند و به دنبال شما بگردند.

نکاتی درباره طراحی  حساب های کاربری:

بر روی تمام عکس ها که میخواهید انتشار دهید فیلترها و طراحی یکسانی بکار ببرید.تا هم صفحه تان یکدست و منسجم باشد و هم نوعی عمل برندینگ را انجام داده اید.چون همه عکس ها و پست هایتان یک تم مشترک دارند کاربر این تم را نماد کسب و کار شما می داند و وقتی در جایی این تم را ببیند یاد سایت شما می افتد.

در بالا راه های جذب مشتری در اینستاگرام  را بررسی کردیم.تابتوانید با اعمال نکات بالا به یک صفحه تجاری برسید که پربازدید باشد و جذب مشتری انجام دهد. داشتن صفحه تجاری محبوب و اتصال آن به سایت خودتان،کمک شایانی به سئو و پشتیبانی سایت شما می کند.با توجه به این نکته که با انجام سئو بر روی سایت شما،سایتتان در صفحات اول گوگل قرار می گیرد و باعث رونق کسب و کار شما می شود.

منبع : www.ttmweb.ir